“En beni anlatan aynayı meraktaydım: Hiçbir şeye baktığımda
Mesela kadın mayolarını yalnızca yalayarak
İncinmek günboyu: Alnımda sonsuz ellerle
Nedeni: Sanıyorum bir çeşit kimsesizlikti

Üremek: Nedense bir hataya benzer kalmış aklımda
Nar ayıklamak: Ve taneyi rastgele ezmek zamanları
Lanet etmezdim: Yani... Bilmezdim: Bir minyatür nereye varabilir
Üstelemedim: Ama uyumsuzluğu büyüttüm: Bu olabildim”

Arayışı toplumla yüzleşerek büyüten, yalnızlığı yargılarla sağlamlaştıran ve sorguların verilmiş cevaplarından oluşan bir şiir ortaya çıkarıyor Emin Ünlü. Hesaplaşma monologları, zaman zaman bir portre kadar net ve sakınmasız durarak. Kaybından memnun, sıyrılmış ve biraz da nihilist bilgeliğiyle bir devam devam şiiri.


Basım Ayı/Yılı : 2022
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 52
Ağırlık : 52
En / Boy : 13,5 / 19,5
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺40,00

İlk Ona Söyledim Bana Da Söylemediler
Benim De Bir Arkadaşım Var Cengiz
Hiç Görmediğim Arhavili Bir Ermeni Poşasına Benziyor
Çiçeklerine İsimler Takar 
Bu En Büyüğü Ölünün Arkasında Açan Çiçek 
Bu Da Kimsenin Sevmediği Kara Lantana
Benim Bir Arkadaşım Cengiz
İlk Ona Söyledim Bana Da Söylemediler Dedim Dört Ay 
Beş De Olabilir 
Arkadaşlar Arasında Ölümün Hesabı Olmaz”

Gün Ayhan Utkan’ın ikinci şiir kitabı olan Kırmızı Çerçi, okura ironi ve şüphecilik arasında çok zengin bir dili yansıtıyor. Şairin kendine has üslubu, gündelik yaşamın anlam derinliğine dalıp sorgulayıcı bir hâle bürünüyor. Bu durum okuruna tarihsiz bir şimdiki zamanı anımsatıyor; bütün her şeyin gözlerimizin önünde gerçekleştiği ama geçmişte ya da gelecekte gerçekleşmiş olabilecek bir zamanı.


Basım Ayı/Yılı : 2022
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 40
Ağırlık : 40
En / Boy : 13,5 / 19,5
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 1. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺40,00

“Mafsal İstavrozu Bulunur” bir ilk kitap. Ahmet Keskinkılıç, kişisel kırılmaların kıramadığı bir yerden ve Türk şiirinden söz alıyor. Eksiklerinin farkında, yaşadığı çağa ait, durduğu yeri ve nereye gitmek istediğini bilen bir şiir. Çiğliğini yakın bir süre önce bırakmış (ya da yitirmiş), kavrulmuş bir şiiri var Ahmet Keskinkılıç’ın. Mafsal istavrozu otomobilde motor hareketini tekerleklere iletmek için kullanılan, farklı eksenlerdeki iki mili birbirine bağlayan parça. Bu kitaptaki şiirlerde kelimelerin ilişkisi bazen bir mafsal ıstavrozuyla bazense raylı sistemlerdeki bir makasla ayarlanır gibi. Şiirlerdeki hareket birbirine akıyor, bir mafsal istavrozuyla.

- Enis Akın


Basım Ayı/Yılı : 2019
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 64
Ağırlık : 64
En / Boy : 14 / 20
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺40,00

Coşkan Tugay Göksu 1992’de Nazilli’de doğdu. Bir süredir İzmir’le ilişkisi sürüyor

Replay, yeniden oynatmak, yeniden çalmak, yeniden gösterim veya bilgisayar oyunu söz konusuysa, yeniden oynamak. Rüyada Replay, Coşkan Tugay Göksu’nun ilk şiir kitabı olmasına rağmen bir “tekrar”dan bahsetmesi, “ilk olanı bir tekrar olarak adlandırması” öncelikle bir cüsseye işaret ediyor. Kaslı bir şiir karşısındayız. Müthiş bir enerjisi var Göksu’nun. Anlatmak, göstermek istediği bir şey, bir yer var. Oraya gitmek içinse kimse elimizden tutmuyor. Bu kitapta bir kurtarıcıyla değil monolog içindeki bir şairle karşılaşıyoruz

- Enis Akın


Basım Ayı/Yılı : 2019
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 84
Ağırlık : 84
En / Boy : 14 / 20
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺40,00

Abilmuhsin Özsönmez, Almanya, 1974 doğumlu. Pazarcık Lisesi ve Uludağ Üniversitesi Ekonometri Bölümünden mezun oldu. 2007’den bu yana Muğla’da yaşıyor. Şiirleri Yalnızlar Mektebi, Çün, İzdiham, Afro, Japonya, Natama, Tezgâh, Meram Yeni Yol, Fin, Karangu, Poespektüs gibi dergi ve  fanzinlerde yayımlandı.

Kitabın ilk şiirinde “Başka matematiğim yok gülümsemeliyim” diye yazan Abilmuhsin Özsönmez’in şiirden anladığı belki de ölümün suratına arlanmaz ve acı bir gülüş fırlatmaktır. Jeng bir renk, bir yeşil tonu, bakır küfü yeşili. Hem baharın, hem de musalla taşından akan suyun rengi. Hem zehir hem de hayat; bu ikisi arasında yaptığı step dansıyla Abilmuhsin Özsönmez’in ilk şiir kitabı Jengi, sonuçta hayat tarafında ayağını yere daha uzun basıyor ve yaşamaya dair geniş yürekli bir ithaf içerdiğini açık ediyor. içerdiğini açık ediyor.

- Enis Akın


Basım Ayı/Yılı : 2019
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 68
Ağırlık : 68
En / Boy : 14 / 20
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺40,00

Nur Alan, 1981 Üsküdar doğumlu. İstanbul Teknik Üniversitesinde Fizik Mühendisliği eğitimi aldı. Boğaziçi Üniversitesinde felsefe derslerine katıldı. Yüksek lisansını astrofizik alanında tamamladı. Uras adında bir oğlu var.

Natama, Şerhh, Akatalpa, Şiiri Özlüyorum, Duygu Çağı, Şiirden, İzafi, Japonya, Pathos, Kafagöz, Çün’, Lacivert gibi çeşitli edebiyat dergilerinde şiirleri yayımlandı. Natama Şiir ve Eleştiri Dergisi yayın kurulunda yer alıyor.

Nur Alan, Osmanlı bir dille ama bugüne ait bir muhayyileyle yazıyor. Eski bir evin odalarında bizi dolaştırdığı bu denemesinde bulmamız için gizlediklerinin peşinde geziyoruz. Kadınsı bir dünyanın içlerine şiir ve düzyazılardan oluşan mahrem bir yolculuk. Nakışla şiir arasında bir sanat dalı olsaydı bu kitabı o hizaya yazmak gerekirdi.

- Enis Akın


Basım Ayı/Yılı : 2019
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 80
Ağırlık : 80
En / Boy : 14 / 20
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺40,00

Günümüz Türk edebiyatınının, şiirleri ve öyküleriyle en verimli isimlerinden Murat Çelik’in dördüncü şiir kitabı “bir şey bitsin bir şey başlamasa da olur” Natama Yayınları’ndan çıktı.

Konuşma dilini kullanarak, farklı, şaşırtıcı bir şiir yazılabilir mi? Murat Çelik, konuşkanlıkla teknik araştırmaları harmanlayan, her şeyden şiir çıkarma iştahını açan bir kurguyla okurun karşısına çıkıyor bu sefer. Hem yabani hem bilge; hem jonglör hem de kederli birilerini konuşturuyor “bir şey bitsin bir şey başlamasa da olur”da.

Merhaba. Ben Perdeli Hayvan
Merhaba. Sana Kış Çiçekleri
Görünce Şaşırma Töreni


Basım Ayı/Yılı : 2021
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 106
Ağırlık : 106
En / Boy : 14 / 20
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺40,00

Ben “CANDAN’’ severim! Gülkurusu nefesini,

Sap sarı saçlarını,

Yürekten, gülmesini severim.

 

Bir sesi var, Sanırsın kuğu kuşu,

Buğulanmış gönül ıslatan, Herkes bülbül der,

Ben CANDAN konuşsun derim.

 

Ne güle figan eder!

Nekaderimeisyanederim.Nede,senisensizseverim

Benseversem,CANDANseverim.

 

 

Gül dalına gönül ipini bağlarsan

sayfalar arasında kurumaya mahkûm olursun


Basım Ayı/Yılı : 2023
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 96
Ağırlık : 96
En / Boy : 13,5 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺82,00

Sivas’ta doğan Nevin Kılıç ilk, orta ve lise tahsilini Sivas’ta yaptı. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme bölümünü bitirdi. Ayrıca Atatürk Üniversitesi sosyoloji bölümünü bitirdi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyoloji Anabilim Dalında yüksek lisansını tamamladı. Aynı zamanda Osmanlı Türkçesi kurslarına devam etmektedir. Halen bir Kamu Kurumunda görev yapmakta. İlk şiir kitabı Nevin’ce Şiir Taneleri’ Ben Sevme Hakkımı Sende Kullandım. ‘Nisan 2007’de kitabını çıkarttı. 2. Kitabı ‘Dil Kaleme Küsmeden. Ocak 2013’te 3’üncü şiir kitabı Katilini Doğuran Aşklar ise elinizde. 2017 yılında Kültür Bakanlığı Halk Şairi ünvanını aldı. Ayrıca yaşanmış olayları derleyerek roman ve hikâye çalışmaları devam etmekte. 
10 adet çocuk masalı yazmış olup yayın aşamasındadır. Şiiri bir yaşam biçimi olarak kendine ilke edinmiş, bütün duyguları şiirlerinde nakış gibi işlemiştir. Yerel televizyonda Nevin’ce Şiirler, Şiir Günlüğü, Dil Kaleme Küsmeden gibi şiir ve kültür programlarını hazırlayıp sundu. Bu sayede Sivas’ta gizli yetenek şairlerin Sivas kültürüne ve edebiyatımıza kazandırılmasına yardımcı oldu. İLESAM üyesi olup, SİYŞAD Sivas Yazarlar ve Şairler Derneği kurucusu ve üyesidir. Sivas SRT televizyonunda Şiir Günlüğü ve Dil Kaleme Küsmeden şiir Program yapımcılığı ve sunuculuğu yapan Araştırmacı Yazar Şair ve programcılık görevlerini ifa etmektedir. Şiirleri ve köşe yazı Sivas’ın Sesi gazetesinde, Sivas İrade Gazetesinde, Hüryıldız.net, Antoloji.com da, Bilgiagı.net, Türkiye İnteraktif Köşe Yazarı Gazetesi, TV. Yerel günlük gazete ve çeşitli illerimizde yayımlanan gazete, dergi ve internet sitelerinde köşe yazarlığı yapmıştır. 


Basım Ayı/Yılı : 2022
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 144
Ağırlık : 144
En / Boy : 13,5 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺98,00

MARTILARIN KAHKAHASI

Martı kahkahaları, deler gökleri
Dansa davet çıkarır, kanat sesleri
Bir düğünü andırır, toplanma yeri 
Şahit olurlar aşka, yoktur benzeri

Deniz, martı, asuman, bir şölen yeri
Bulutlar arasında, herbiri peri
Süzülüp hep silerler, tüm hüzünleri
Kanatlar kalem olur, yazar âlemi

Semra İplikçi


Basım Ayı/Yılı : 2022
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 128
Ağırlık : 128
En / Boy : 13,5 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺88,00

Zümrüdüanka diye Kaf dağında kuş varmış

Bir aşkı yana yana ölmelerden kurtarmış

O bakış o gülüşten bizden geri ne kalmış

Bu sevda bitse bile küllerinden doğmaz mı

 

Pişmanlık duymuyormuş Zümrüt kızgın ateşte

Aşk için yanmalara razı olmuş güneşte

Yeniden doğmak varmış tekrar gelirken aşka

Dumanı tütse bile küllerinden doğmaz mı

 

Zümrüdüanka’yı da aşkmış dağa çıkaran

Ölmeyi göze aldım şimdi benim yakaran

Aşkın ta kendisidir kıyameti koparan

Şu güneş batsa bile küllerinden doğmaz mı

 

Ne vakit geçer bilmem can yakıyor aşk acım

Zümrüdüanka gibi doğ gel sana muhtacım

Sönmeden yetiş haydi yüreğimde kıvılcım

Kalp ayrı atsa bile küllerinden doğmaz mı

 

Zümrüdüanka gibi derdim aşka erişmek

Kolay mı sanıyorsun böyle işe girişmek

Bir daha nasip midir bilmem senle görüşmek

Aşk bizden gitse bile küllerinden doğmaz mı

 

Leyla da Mecnun için düşmüş yaban ellere

Perinin bu aşkı da düşsün dilden dillere

Ateş ve su gibiyiz bülbül aşkı güllere

Dikeni batsa bile küllerinden doğmaz mı


Basım Ayı/Yılı : 2022
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 160
Ağırlık : 160
En / Boy : 13,5 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺82,00

İstiklâl Marşı şairimiz Mehmet Akif’in Safahat’ının üçüncü kitabı "Hakkın Sesleri" yazıldığı şekliyle yani Türk yazısıyla neşrolundu. Bunu Türk şiirinin geleceğinin Türk milletinin ve Türkeli’nin geleceğiyle aynı şey olduğunu bildiğimiz için yapıyoruz. İstiklâl Marşı nasıl Sakarya Meydan Muharebesi sonrasında hemen rafa kaldırıldıysa Cumhuriyetin ilanı akabindeki inkılaplar dolayısıyla Mehmet Akif de bir şair olarak Türk edebiyatında devre dışı bırakıldı. Mehmet Akif “şair” sayılmadı hatta şiirden anlamak Nurullah Ataç tarafından Mehmet Akif’i şair kabul etmeme şartına bağlandı. Ataç’la müşterek bir zeminde olduğunu kabul etmeyen Turgut Uyar da Akif’in şair olmadığını kabul ederek hareket etti. Nazım Hikmet’in Memleketimden İnsan Manzaraları’nda Mehmet Akif’ten büyük şair olarak bahsetmesi ise sansürlendi. Bugün hâlâ ve bilhassa Nazım Hikmet kitapları bu sansüre uğramış şekliyle yayınlanıyor. Mehmet Akif şiir olarak ne yazdı da bu tavra maruz kaldı? Buna Mehmet Akif’in şiirini yazıldığı şekliyle okumak seviyesinde ancak cevap verilebilir. Bu gayeyle Büyük Türk Şairi Mehmet Akif’in Safahat’ını yedi kitap olarak peyderpey neşredeceğiz.


Basım Ayı/Yılı : 2023
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 56
Ağırlık : 56
En / Boy : 16 / 23
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺33,75

İstiklâl Marşı şairimiz Mehmet Akif’in Safahat’ının İkinci Kitabı "Süleymaniye Kürsüsünde" yazıldığı şekliyle yani Türk yazısıyla neşrolundu. Bunu Türk şiirinin geleceğinin Türk milletinin ve Türkeli’nin geleceğiyle aynı şey olduğunu bildiğimiz için yapıyoruz. İstiklâl Marşı nasıl Sakarya Meydan Muharebesi sonrasında hemen rafa kaldırıldıysa Cumhuriyetin ilanı akabindeki inkılaplar dolayısıyla Mehmet Akif de bir şair olarak Türk edebiyatında devre dışı bırakıldı. Mehmet Akif “şair” sayılmadı hatta şiirden anlamak Nurullah Ataç tarafından Mehmet Akif’i şair kabul etmeme şartına bağlandı. Ataç’la müşterek bir zeminde olduğunu kabul etmeyen Turgut Uyar da Akif’in şair olmadığını kabul ederek hareket etti. Nazım Hikmet’in Memleketimden İnsan Manzaraları’nda Mehmet Akif’ten büyük şair olarak bahsetmesi ise sansürlendi. Bugün hâlâ ve bilhassa Nazım Hikmet kitapları bu sansüre uğramış şekliyle yayınlanıyor. Mehmet Akif şiir olarak ne yazdı da bu tavra maruz kaldı? Buna Mehmet Akif’in şiirini yazıldığı şekliyle okumak seviyesinde ancak cevap verilebilir. Bu gayeyle Büyük Türk Şairi Mehmet Akif’in Safahat’ını yedi kitap olarak peyderpey neşredeceğiz.


Basım Ayı/Yılı : 2022
Basım Yeri :
Baskı Sayısı :
Sayfa Sayısı : 56
Ağırlık : 56
En / Boy : 16 / 23
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺37,50

İstiklâl Marşı şairimiz Mehmet Akif’in Safahat’ının ilk kitabını yazıldığı şekliyle yani Türk yazısıyla neşrolundu. Bunu Türk şiirinin geleceğinin Türk milletinin ve Türkeli’nin geleceğiyle aynı şey olduğunu bildiğimiz için yapıyoruz. İstiklâl Marşı nasıl Sakarya Meydan Muharebesi sonrasında hemen rafa kaldırıldıysa Cumhuriyetin ilanı akabindeki inkılaplar dolayısıyla Mehmet Akif de bir şair olarak Türk edebiyatında devre dışı bırakıldı. Mehmet Akif “şair” sayılmadı hatta şiirden anlamak Nurullah Ataç tarafından Mehmet Akif’i şair kabul etmeme şartına bağlandı. Ataç’la müşterek bir zeminde olduğunu kabul etmeyen Turgut Uyar da Akif’in şair olmadığını kabul ederek hareket etti. Nazım Hikmet’in Memleketimden İnsan Manzaraları’nda Mehmet Akif’ten büyük şair olarak bahsetmesi ise sansürlendi. Bugün hâlâ ve bilhassa Nazım Hikmet kitapları bu sansüre uğramış şekliyle yayınlanıyor. Mehmet Akif şiir olarak ne yazdı da bu tavra maruz kaldı? Buna Mehmet Akif’in şiirini yazıldığı şekliyle okumak seviyesinde ancak cevap verilebilir. Bu gayeyle Büyük Türk Şairi Mehmet Akif’in  Safahat’ını yedi kitap olarak peyderpey neşredeceğiz.


Basım Ayı/Yılı : 2022
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 208
Ağırlık : 208
En / Boy : 16 / 23
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺90,00

Tarih: 30 Nisan

Zevahiri meyus bir odaydı yazıldığın yer.

Ehvenişer sen, bilirsin!

İçinde bütün acıların zeyrek.

Haddizatında bütün sevginle,

Bırakıp gittin buraları.

Sarı bir fotoğraf safderun asılı, rast geldim.

Berceste, seni ben asmadım ki;

Sirayetinin algılanışıdır anlatılan.

 

Vaveyla ile en son nerede kalmıştı gövdem.

Nasıl buraya sürüklendi ayaklarım.

Şu karşımdaki asimetrik kadın resmi,

Ne kadar da munis ve fevkalbeşer.

Meymenet bir kere olsun suratını asmadı!

Velhasıl kalkmış seviyorum diyorsun,

Yalan. 


Basım Ayı/Yılı : 2022
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 64
Ağırlık : 64
En / Boy : 13,5 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺59,00

Ölü ve Kötü


Basım Ayı/Yılı :
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 80
Ağırlık : 80
En / Boy : 13,5 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺40,00

"Muzip, öfkeli, sıkı bir şiir Sedat Arık’ın şiiri. Duyguyu sermayeleştirmeyen, açık sözlü bir şiir. Kalabalıkların içinde kalabalıkların mihengine vurulmayı reddeden insanın sesini duyuyoruz bu şiirde. Her iyi şiir gibi, hakiki okurunu önünde sonunda bulacak."

Dr. Veysel Öztürk


Basım Ayı/Yılı : 2021
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 80
Ağırlık : 80
En / Boy : 12 / 20
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺55,00

Çaydaki şeker gibi,
Hiçliğe karışmışım.
Baktım arkama kimse yok,
Meğer ben bugüne kadar,
Kendimle yarışmışım.


Basım Ayı/Yılı : 2021
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 64
Ağırlık : 64
En / Boy : 12 / 20
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺40,00

Evet,

Şiirler en güzel kafiyelerini takınmış geçse de ruhumuzun yakarışları arasından, bilin ki kolera gören gözler iflah olmazmış…

Evet,

Dinlesek de duyamazmışız çalan sessizlik makamını  çünkü melodilerin haram olduğu yerdeysek, bir veda hutbesi düşermiş aklımıza! batık hüzünler sahili; ezber bozan, tedirgin eden, emek isteyen bir okuma vaadi

Ve

Genco berkin’in kelimeleri; günahı, sevabı ve aforizma tadında şiir esvabıyla karşınızda.


Basım Ayı/Yılı : 2020
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 175
Ağırlık : 175
En / Boy : 12 / 20
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺55,00

Timuçin Tecim, “Haliç Hikâyeleri” ve “İstanbul Balatla Başlar” adlı öykü ve gezi türünde yazmış olduğu kitaplarından sonra şiirle çıkıyor karşımıza. Bu kez şiirle başta Balat olmak üzere İstanbul’un bazı semtlerini gezdiriyor. Her bir şiirinde bizi çocukluğumuza götürüyor Timuçin Tecim. Onunla babamızın elinden tutuyor, komşularla selamlaşıyor, kolumuzdaki sıcacık ekmekle mahallemizin minibüsünün peşinden koşup yakalayamıyor, belki de hiç oturmadığımız uğramadığımız Balatlı oluyoruz. “İstanbul Beni Çağırıyor”da bazen sıcacık bir Anadolu kasabası yapıyor İstanbul’u bazen de dünyaya sığmayan bir evrene dönüştürüyor Balat’ı… Tecim, sadece mekândan mekâna gezdirmiyor tüm hayat aşamalarında yaşanan sevgi türlerini de uyandırıyor yüreklerde…

“Çocuktum çok mutluydum
Babamın elinden tutmuştum
Altı üstü yalan bir dünyaydı
….
Balat’ın içinden yürüdük
Altı üstü kısacık bir hayat
Altı üstü bir masal”


Basım Ayı/Yılı : 2020
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 120
Ağırlık : 120
En / Boy : 11 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺50,00

Umudun Kanayan Dizleri


Basım Ayı/Yılı :
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 115
Ağırlık : 115
En / Boy : 13,5 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺40,00

Beni kelimelerle vurdular anne
keşiş cüppeli adamlar
kara kaplı kitaplarla geldiler üstüme
tanımlar tanıma muhtaç
kavramlar gönül mihrabıma asılan haçtı anne
kelimeler ağız dolusu küfür
kelimeler çaşıt kılıklı sefirdi
sazlar sustu söz tükendi, nerede bakışların
hani gönlüme elif elif işlediğin
o gökçe nakışların anne
başıma yağan ateş
gölgeme saplanan güneş oldu kelimeler
bana kelimelerle savaşmayı öğretmediler
yenildim


Basım Ayı/Yılı : 2020
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 144
Ağırlık : 144
En / Boy : 14 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺63,75

Sen benim şarklı yanımsın
bir elin Zühre’yi indirmekte gökten
gömleğimi yırtmakta arsızca diğer elin
sesindeki ezgiler musikardan emanet
gözlerindeki efsun
bir münzevi dervişin cezbesinden mülhemdir
boz atlı Hızır
hazır ve nazır
düşlerin aynasından gösterir suretini
pir aşkıyla içtiğim badedir dudakların
sen benim şarklı yanımsın


Basım Ayı/Yılı : 2020
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 128
Ağırlık : 128
En / Boy : 14 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺63,75
Aşk Yeşilsiz Bir Bahar

Dallarından hoyrat rüzgârlar sarkan

bir bahardır aşk

senin soluğun gül kokar

benim yüreğim

 

Yıldızlarından ezgiler derdiğimiz

bir yazdır aşk

senin sesine şarkılar yakışır

benim dudaklarıma sükût

 

Bulutlarından yağmursuz esintiler düşen

bir güzdür aşk

senin saçların ıslanır benim düşlerim

 

Saçaklarından buzlar asılan

bir kıştır aşk

senin yüzün üşür

benim ellerim


Basım Ayı/Yılı : 2020
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 128
Ağırlık : 128
En / Boy : 14 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺63,75

Habil’in kanına karışmış terim
ha kuyu ha saray düş yoruyorsam
Nuh’un gemisinde yer yok mu bana
uyumak
üç yüz yıl
hey çok mu bana
uykunun bir diğer adıdır ölüm
ruhum ki bedenden sürgün nicedir
miracına menzil arıyor gönlüm
Kâbe’si sensin efendim
Kâbe’si sen…


Basım Ayı/Yılı : 2020
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 128
Ağırlık : 128
En / Boy : 14 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺63,75
Karda Açan Karanfil

Bu kaçıncı kurşun can

kaçıncı isyan

kaçıncı tebessüm celladıma

kelimeler yetişmez imdadıma

dilim benden utanır

 

Vey suskun

Tuna dargın

haritam kan içinde

kaldım güman içinde

zulüm benden utanır

 

Bu kaçıncı kurşun can

kaçıncı isyan

katlime ferman sükutta dudaklarım

ecele meydan okur ayaklarım

ölüm benden utanır


Basım Ayı/Yılı : 2020
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 128
Ağırlık : 128
En / Boy : 14 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺63,75

"Unutmam Seni İçimde" adlı üçüncü şiir kitabında düşsel öğeleri doğa ile ifade ediyor. Bazen yaşayan bir baharda, bazen çiçeğin kokularında sevdasıyla birlikte anlatıyor. Manevi değerleri ön plana çıkaran barış, dostluk, sevgi ve aşkı anlatırken, kelimeler dans ediyor adeta... Kafiyeler olsa da serbest ölçü kullanmış şiirlerinde şairimiz... Doğa benzetmeleri ve tasvirleri şiire anlam katmış. Her dizede sosyal içerikli barış ve umuda dair özlemler vurgulanmış,
 "Dünyaya attım adımımı
 Büyüdüm barışa doğru"

Dizelerinde yüreğindeki sevda ile barışı anlatıyor. Çoşkulu ve sade bir dille yazılmış kitabı okurken umuda ve sevdaya yelken açıyor insan.....

SEVİLAY ÖZYÜREK


Basım Ayı/Yılı :
Basım Yeri :
Baskı Sayısı :
Sayfa Sayısı : 168
Ağırlık : 168
En / Boy : 14 / 20
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺34,04

Umrandan uygarlığa bir yol
Uhudun eteklerinden süzülen
İbrahimi bir türkü ateşten
Gizlice ansızın açılan ferahlığa
Küllerinden doğarcasına her an
Bin atlı şahlandı surlar hayran
O manayı aradı fatih Mehmet han


Basım Ayı/Yılı : 2022
Basım Yeri :
Baskı Sayısı :
Sayfa Sayısı : 104
Ağırlık : 104
En / Boy : 13,5 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺38,00

Kış geldi frezyam
Toprağın altına çekilen
Köklerinin sarmalına mı
Dolanmalıyım yeniden

Kış sensizliğime lapa lapa yağıyorken
Çoktan buz tutmuş
Sana dokunamayan ellerim

Baharı mı beklemeliyim
Kokunla sarhoş için
Ey güzel Sarı Frezya'm
Güneşin ilk ışıklarında
Buluşalım yeniden


Basım Ayı/Yılı : 2019
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 80
Ağırlık : 80
En / Boy : 14 / 20
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺36,00

Vakit seslerin gün batımıdır
Gülün gölgesi saçımdaki kırmızı
Gül ki eğmiş başını bir yokuşa
Her şeyin sesi kırık kuşların hariç
Ve her şeyin sesi kısık
İnsan kırılmalarından başka


Basım Ayı/Yılı : 2019
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 80
Ağırlık : 80
En / Boy : 13 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺36,00

Nerede yalnız bırakılmış bir canlıya rast gelse, kendi yalnızlığı yetmezmiş gibi O’nun yalnızlığını da bünyesinde misafir eden,

Ettiklerinin karşılığı olarak bulduklarını gözler önüne seren, niçin bir başına kalması gerektiğinin farkında olan,

Sizi kendi yalnızlığı ve topladığı tüm yalnızlıkları paylaşmaya davet eden bir şiir kitabı.

Yaşandığı zannedilmiş, zamanın hiç düşünmeden not defterinden sildiği, çocukluk ve gençlik çağlarının, kırklı yaşların sonuna doğru, mahkemeye hem suçlu hem de tanık olarak çağrıldığı, bir hesaplaşma “Şiirlerin 40’ı çıktı”…

“İbret-i Alem olsun! Küpe yap as kulaklarıma! Sessiz çığlığını, Yalnız bir uçurtma olarak, gökyüzüne hasret bırak beni, İpim hiç olmasın! Kuyruk yap bana, acı veren hatıralarını…” diyerek harabeye döndürdüğü gönülden affını isteyen,

“Kamyon bile götürmez, benden kalan enkazı, Ardında tonlarca beddua, bul da görelim rahatı...” diyerek bu sefer harap edilen gönlünden alınan intikamı anlatan,

Yaşattığı ıstıraplar ile onlara karşılık çektiği yalnızlığın finale çıktığı bu karşılaşma da, durumu eşitleme çabasında olan bir şair.

Okuduğunuz her satırda, kendi ufuk çizginizin üzerinde yürüyeceksiniz… Eserin kapağını heyecanla açacak, hüzün ve gözyaşı ile okuyacak ve geçmişinize dönerek yolculuğunuzu bitireceksiniz…


Basım Ayı/Yılı : 2023
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 60
Ağırlık : 60
En / Boy : 13,5 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺33,60

Bunu sana birinin söylemesi lazım

Doğduğun bu yer benzemiyor hayalindeki dünyaya


Basım Ayı/Yılı : 2019
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 48
Ağırlık : 48
En / Boy : 14 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺45,00

Dostum sorma sakın nasıllığımı
Haritası kirli barış yurdunun
Ufkum can veriyor iyi değilim
Hilal halesini çekti çekeli
Asya'da cehennem Afrika yasta
Evrenin kalbinde şeytanın eli
Yusuf ülkesinde bülbül kafeste
Güllerim soluyor iyi değilim


Basım Ayı/Yılı : 2020
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 112
Ağırlık : 112
En / Boy : 14 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺59,00
Çakıl Taşı

“Annem Zeytin Babam Kömürdü
Şimdi İkisi De Kara Toprak
Bir Resim Yaptım Öğretmenime
O Resmime Bakıyordu Ağlayarak”

Hidayet Karakuş'un daha önce Kaynak Yayınları tarafından “Çakıl taşı” ismiyle basılan kitabını, yeniden düzenlenmiş ve yeni şiirlerle genişletilmiş olarak sunuyoruz.


Basım Ayı/Yılı : 2021
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 136
Ağırlık : 136
En / Boy : 13,5 / 19,5
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺68,64

Ses İçin Şiir


Basım Ayı/Yılı : 2023
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 63
Ağırlık : 63
En / Boy : 13,5 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺24,00

‘’Varaydım seherde Dost’un iline

Karışıp kanaydım aşkın seline

Kurbanım uşşâkın pek hoş diline

Hâlim arz edeydim görklü Sultan’a

 


Ol ulu divânda ağlayabilem

Bir kere derdimi söyleyebilem

Sağalmaz yaramı bağlayabilem

Varıp bende olup hâzık Lokmân’a

 


Nihânî’nin yarasını yâr sara

Gider erenlerin peşleri sıra

Pür-cürümde bakılır mı kusura

Boyun büküp bakar ulu Rahmân’a’’

 


S. Burhaneddin Kapusuzoğlu’nun kaleme aldığı Mir’ât-ı Muhabbet eseri şimdi Eşik Yayınları’nda…


Basım Ayı/Yılı : 2023
Basım Yeri :
Baskı Sayısı :
Sayfa Sayısı : 80
Ağırlık : 80
En / Boy : 13,5 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺38,00

Türkiye’m

Dünyada yok senin gibi yer gördüğüm
Ay yıldızlı bayrağım benim özgürlüğüm
Uğrunda yıldızlar gibi yanıp söndüğüm
Benim vatanım güzel memleketim Türkiye’m

 

Basım Ayı/Yılı : 2022
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 88
Ağırlık : 88
En / Boy : 13,5 / 20,5
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺35,00

Şair Osman Gezmek’in Karadeniz’den Ege’ye uzanan dostluk, aşk, sevgiliye hasret, özlem ve gurbet şiirlerini içermektedir.

İstedim ki seninle açsın
Baharımın gülleri
İstedim ki seninle taşsın
Gönlümün ümitleri

İstedim ki seninle olsun
Her günün zamanı
İstedim ki seninle olsun
Her güzün hazanı

İstedim ki seninle geçsin
Hayatımın yolları
İstedim ki seninle bitsin
Ömrümün tamamı


Basım Ayı/Yılı : 2019
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 256
Ağırlık : 256
En / Boy : 14 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺45,00

Efkan Bostancı, Türk Denizcisi ve Şairi. 21 Haziran 1989 tarihinde Ankara’da dünyaya gelmiştir. Şair Efkan Bostancı, aşkın bu hayatta gördüğü en güçlü duygu olduğuna ve imkansız aşkların kalpten istendiğinde bir gün gerçekleşeceğine inanmaktadır.

Şarap Misali

Yıllanmış şarap misaliydi aşkımız.
Kim bilir hangi mahzende geçti gitti onca yılımız?
Karanlıklar mıydı sevgimizi bu kadar büyüten?
Yoksa yalnızlığımız mı?
Kim bilir belki başka alemlerde buluşmuş ruhlarımız.

Hangi dünyalarda buluştu bu kalpler?
Gizli gizli hangi denizlere açıldı yelkenler?
Özledim o gül yüzünü yıllar yılı
Öğrendim ki hiç ayrılmazmış yürekten sevenler.


Basım Ayı/Yılı : 2019
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 88
Ağırlık : 88
En / Boy : 14 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺26,00

Doğan güneş ruhuna saçılır sanki

Umutlar yeşerir filizlenir yüreğinde

Denizler gibi gökyüzü mavidir şimdi


Basım Ayı/Yılı : 2021
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 208
Ağırlık : 208
En / Boy : 14 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺40,00

Gün olur ayrılık çalar kapımızı Annem
Gün olur başucumda hasret fısıldayan kuşlar uçuşur
Gün olur gözlerin bir çiçek olur
Her bahar tazelenir
Her bahar kucaklar beni sonsuz umutlarda
Gün olur gözyaşı yüklenir omuzlarımıza…
O gün sana koşarım Annem…
Yahut ruhum bir kuşun kanatlarını arar da
Takılıp ona
Senin diyarına uçmak isterim
Sana ulaştığım an gözlerimde
Buğu buğu özlemi
Elvan elvan hasreti
Gurbeti görürsün Annem…
O gün gözlerimde
Kendini görürsün…


Basım Ayı/Yılı : 2022
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 88
Ağırlık : 88
En / Boy : 13,5 / 19,5
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺90,00
Bir Hekimin Kaleminden Şiirler

“Bir Hekimin Kaleminden Şiirler”

Çiçekten kelepçe taktın elime
Baharı gönlüme ekip de gittin.
En ince perdeden vurdun telime
Bestenin başında çekip de gittin


Basım Ayı/Yılı : 2021
Basım Yeri :
Baskı Sayısı :
Sayfa Sayısı : 252
Ağırlık : 252
En / Boy : 13,5 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺144,00

bir yastığın altında biriktiriyoruz yasımızı 
kaç iklim geldi geçti o ekimden bu yana
çocukların büyümüş, bak
oğlumuz bağdaş kurup
gözleriyle senin yasını tutuyor
kızımızın elinde bir cam parçası
ben suya inanıyorum o barışa! 


Basım Ayı/Yılı : 2023
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 72
Ağırlık : 72
En / Boy : 13,5 / 19,5
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺30,00

Yaşanmışlık üzerine bina edilen şiirler âdeta bir şiir çeşnisi olup, hadiseleri içinde yaşayan şair, duygu ve düşünceleri yürekten düşen damlalar gibi kaleme dökmüştür. 
En derin yalnızlığı, ihaneti, hazanı, hasreti, mazlumların feryatlarını şiirlere yansıtmış, Doğduğu yere duyduğu özlemini en lirik şekilde aktarmıştır. Daha güzel bir dünya hayalini haykırmış, insan ayrımı yapanlara en dokunaklı dille seslenmiştir. Kadına verilmesi gereken değeri dile getirmiş, şu koca dünyada dost bulunmadığını haykırmıştır. Dünyanın çektiklerini birer birer yüreğinden döküvermiştir. Eserinde; Çanakkale, 15 Temmuz, Türklüğün Şanı gibi milli duygulara, Mevlana’nın Rabbine dönüşü, Bekliyoruz ya Rasulallah özlemiyle manevi şiirlere de yer vermiştir.
Şiirler âdeta yürekte damıtılarak düşen damlalar gibi sayfalara düşmüştir.


Basım Ayı/Yılı : 2022
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 112
Ağırlık : 112
En / Boy : 13,5 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺61,20
Tükendi

Edebiyat Yolculuğu


Basım Ayı/Yılı : 2023
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 105
Ağırlık : 105
En / Boy : 13,5 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺100,00
Tükendi

Beni, bu güzel havalar mahvetti,
Böyle havada istifa ettim.
Evkaftaki memuriyetimden
Ütüne böyle havada alıştım,
Böyle havada âşık oldum;
Eve ekmekle tuz götürmeyi
Böyle havalarda unuttum;
Şiir yazma hastalığım
Hep böyle havalarda nüksetti;
Beni, bu güzel havalar mahvetti.


Basım Ayı/Yılı : 2021
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 208
Ağırlık : 250
En / Boy : 14 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺34,50
Tükendi

Geçmişten günümüze süregelen ve devam eden insan yaşamından kesitleri akıl süzgecimden geçirip kalp harcıyla yoğurduktan sonra manzum olarak ele almaya çalıştım. Çeşitli konularda kaleme aldığım, naçizane duygu ve düşüncelerimi ifade etmeye çalıştığım bu şiirleri umarım ki beğeniyle okuyacaksınız.

“YOL VE YOLCU” adlı şiir kitabımı okuyacak olan herkesin bu şiirlerde mutlaka kendilerinden bir şeyler bulacaklarını ve bir an için de olsa şiirin insana tesir eden duysusal yönünü zevkle hissedeceklerini umuyorum.

Gurbette hasret ve meşakkatle geçen günlerin gölgesi altında kaleme aldığım bu şiirleri en içten duygularla okumanızı arzu ediyor, sizlere en içten sevgilerimi sunuyorum. Nice şiir dolu güne yelken açmanız dileğiyle...


Basım Ayı/Yılı : 2021
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 143
Ağırlık : 143
En / Boy : 14 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺70,00
Tükendi
Şiirler

 

 


Basım Ayı/Yılı : 2023
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 33
Sayfa Sayısı : 686
Ağırlık : 682
En / Boy : 13 / 20
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺180,00
Tükendi

Söz ne büyük mirastır, Hz. Âdem’den insanlığa
Dert söze sığar
Aşk sözle taşar
Söz yakar
Söz yüceltir
Ya sözle abad olur insanlık ya da sözle berbat olur…

Basım Ayı/Yılı : 2022
Basım Yeri :
Baskı Sayısı :
Sayfa Sayısı : 124
Ağırlık : 124
En / Boy : 12,8 / 20
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺80,00
Tükendi

Kur’an bildiğiniz gibi doğru yol diye adlandırdığımız hidayetin tek rehberidir. Peygamberimiz ise onun ilk muhatabıdır. Yani teori bilginin pratiğe dönüşmüş şeklidir. Kur’an’ın yaşanması adına en temel öneklik konumunda olan peygamberimiz, ömrünün sonuna kadar bu konuda mücadele sergilemiştir. Ve akabinde bu büyük davayı, ardında yürüyecek olan tüm mü’minlere devretmiştir. Bu anlamda hepimiz adeta birer peygamber vârisi olup, hayatın her alanında çalışmalar yapmalıyız. Böylelikle bizler de arkamızdan gelecek olan nesillere bırakacağımız projeler üretmeliyiz. Şu ki ilim, ekonomi, siyaset ve spor dallarında yapacağımız inşâlar, sadece bu unsurlardan bir kaçıdır. Müslüman, insana dair her mevzuya el atıp duyarsızlık etmeyen kişidir. Kur’an’ın hakikatlerini saymış olduğumuz tüm bu alanlara taşımalı ve vahyin hâkim olması için gayret sarf etmeliyiz. İşte bunlardan biri de sanattır. Ama ne var ki daha önce de ifade ettiğimiz gibi özellikle buna yönelik çalışmaların haram olduğu yalanı dillendirilerek, yüzlerce yıldır mü’minlerin resim, müzik ve tiyatro gibi unsurlara yaklaşması engellenmiştir. Oysaki bu gibi hususlar insanın fıtratına yüklenmiş olan mükemmel yeteneklerdir. Doğal olarak bu konuda mani olmaya çalışanların tek hedefi, müslümanların hayatın birçok alanında olduğu gibi bu dalında da geri kalmalarıdır. Sonuçta ise o unsurları kendileri kullanarak, mü’minlerin bilinçlerinde operasyon yapmaktır. Örneğin sinema, bunların en başında gelmektedir. Şu ki sayısız filmle kendi görüş ve algılarını bizlere empoze etmeye çabalayan bu sırtlan karakterliler, kendileri adına çok ciddi başarılara imza atmışlardır. Firâvun’un emri altında bulunup aldatıcı söz ve gösterilerle insanları uyutan sihirbazların aslında medya gücünü temsil etmeleri, bu durumun o gün ki versiyonundan başka bir şey değildir. Mûsa(a.s.)’ın onlarla halkın önünde atışması ise, bu önemli unsura verdiği önemin ispatıdır. İşte müslümanlar artık bir an önce kendine gelmeli ve hayatın her alanına yönelik çalışmalar yapmalıdır. Ki bunlardan biri de şiirdir!

Şiir, şuûrluca seçilmiş kelimelerin belli bir kural ve ahenk ölçüsünde nizama getirilmesiyle oluşan bir sanattır. Şair ise bu sanatın icra edicisidir. Rabbimiz insanoğluna gerçekten de çok değerli özellikler vermiştir. Ki şiir yazabilmek de bunlardan biridir. Edebiyat dediğimiz güzel sanatların kollarından biri olan bu dal, yaratılmış olan her insanın fıtratına hoş gelen bir unsurdur. Fakat tam da burada hemen şunu belirtelim ki, vahiy asla bir şiir değildir. Bu durum bir âyetinmeâlinde şu şekilde ifade edilmektedir:

“Biz ona şiir öğretmedik. Zaten ona yaraşmazdı da! O ancak bir öğüt ve apaçık bir Kur’an’dır!”

YâsinSûresi / 69.Âyetin Meâli

Evet! Kur’an, bir şiir kitabı olmaktan bütünüyle uzaktır. Ki böyle bir hususla anılması bile söz konusu değildir. Her ne kadar içerisinde muhteşem bir şiirsellik olsa da onun bu gibi bir durumla alâkası yoktur. Fakat yapı olarak edebiyatın hat safhaya ulaştığı bir posizyonda bulunması, özü itibariyle bambaşka bir hikmetin tezahürüdür. Şöyle ki indirildiği dönemde şiir revaçta olan bir yetenek olduğu için, mevzuya bu pencereden bakılmalıdır. Unutmayalım ki hangi peygamberin zamanında toplumda ney ön planda ise, ona o unsura karşılık özellikler sunulmuştur. Mûsa(a.s.)’a sihrin hâkim olduğu bir toplumda âsa ile ortaya konulan birtakım âyetlerin verilmesi gibi! Peygamberimizin yaşamış olduğu bölgede edebiyat en önde gelen sanat olduğu için, doğal olarak vahyin içerisinde buna yönelik vasıflar bulunmaktadır. Şiir denilen unsuru kullanarak zalim bir sistemi inşâ edenlere karşılık, onların bu silahını etkisiz hale getirecek mutlak bir etken ortaya konmuştur. Mûsa(a.s.)’ınâsasını atıp da büyücülerin sahtekârlığını açığa çıkarması nasıl ki sihir değilse, peygamberimizin âyetleri okuyarak şairlerin hilelerini ifşa etmesi de şiir değildir. Bir âyet gurubunun meâlinde bakın nasıl bir hitapta bulunulmaktadır:

“O, bir şair sözü değildir. Ne de az inanıyorsunuz! Bir kâhin sözü de değildir. Ne de az düşünüyorsunuz!”

Hakka Sûresi / 41,42.Âyetlerin Meâli

Gördüğünüz gibi! Kur’an için şiir demek, tam anlamıyla bir iftiradır. Çünkü onun indiriliş amacı bambaşka bir hakikattir. Fakat şu da var ki şiir dediğimiz sanat dalı, özü itibâriyle zararlı bir uğraş değildir. Yani bu anlamda haram denilecek hiçbir özelliği yoktur. Daha da ötesi şair olmak, aslında çok güzel bir nimettir. Lakin bunları açmadan önce, bir âyet gurubunun meâlini de ele almamız gerekmektedir:

“Şairlere gelince, onlara da sapıklar uyarlar. Onların her vadide başıboş dolaştıklarını ve gerçekte yapmadıkları şeyleri söylediklerini görmedin mi? Ancak iman edip sâlih ameller yapanlar, Allah(c.c.)’ı çok ananlar ve haksızlığa uğradıklarında kendilerini savunanlar başkadır. Zulmedenler hangi devrimle devrileceklerini bileceklerdir!”

ŞuâraSûresi / 224-227.Âyetlerin Meâli

Âyetlerinmeâline dikkat ettiğinizde, şairlerden bahsedildiğini ve olumsuz bir şekilde eleştirildiklerini görürsünüz. O zaman burada şöyle bir sual açığa çıkmaktadır: ‘Şair olmak kötü bir şey midir?’ Elbette ki bu soruya verilecek cevap, ‘hayır’dan başka bir şey değildir. Çünkü burada eleştirilen husus, mutlak anlamda şairlerin yapısı değildir. Bahsedilen incelik daha öte bir boyuttur. Âyetlerinmeâlinde ele alınan şairler, o gün olduğu gibi bugün de yalanlarını süslü sözlerle satmaya çalışan ve insanlar üzerinde etki bırakıp kamuoyu oluşturmaya uğraşan tiplerdir. Nebimizin zamanında hat safhada olan bu ikiyüzlüler, sırf dünyalık menfaâtler için hakikatle alâkası olmayan düşüncelerini yaldızlı kelimelerle pazarlıyorlardı. Ki bunların yaptığının aslında sanatla zerre kadar ilgisi yoktu. Onlar ki kendilerini bir peygamber gibi göstermeye çalışıp, adeta vahiy alıyorlarmış gibi davranıyorlardı. Üç kuruş elde etmek için yazmış oldukları mısralarla istediklerine hakaret ediyor, yerden yere vuruyorlardı. Çünkü şiir, o günün en önemli silahıydı. Ve onlar bunu çok iyi kullanıyorlardı. Ama ne var ki âyetlerinmeâlinde vurgulanan şairlerin bugün ki versiyonları da onlardan farksızdır. Şu ki vahyin hakikatlerinden beyhude olup kendini şair zanneden bu düzenbazlar, birkaç dünyalık meta adına her yalanı söyler ve her şarlatanlığı yaparlar. Biraz önceki âyetlerinmeâlinde de açıkça ortaya konduğu gibi, kendi yapmadıklarını insanlara söylerler. Sözlerinde öğüt ve nasihat adına nice ifadeler bulunur. Ama kendilerinin onlarla uzaktan ya da yakından zerre kadar alâkası olmaz. İşleri güçleri ücret elde etmek için mısralar döktürmektir. Bu yüzden onlar hiç kimseye faydası olmayan avarelerdir. Kur’an’a davet etmeyen ve âyetlerle konuşmayan bu hilekârlar, gizli ilimler aldıklarına dair yalanlar ortaya koyar ve çirkin bir gurur havasına girerler. Peygamberin bile ağzını açmadığı konular hakkında gaybı taşlar ve şirk adına her türlü söylemi dillendirirler!

Kur’an’ın eleştirdiği şairlerin yapısı özetle bu şekildedir. Ve bunların sayısı azımsanmayacak kadar çoktur. Lakin biraz önce de belirttiğimiz gibi her şair aynı değildir. Zaten dikkat ederseniz âyetlerinmeâlinin devamında istisnalar sunulmaktadır. Şairlerin içinde iman edip sâlih ameller işleyenlerin de bulunduğu açıklanmaktadır. Allah(c.c.)’ı çokça anan sanatçıların da olduğu ifade edilmekte ve doğal olarak şair kavramının mutlak olarak yanlış anlaşılmasının önüne geçilmektedir. Çünkü şiir gerçekten de çok değerli bir sanat dalıdır. Ve mü’minlerin ciddi eserler ortaya koyması gerektiği bir alandır. Unutmayalım ki insan sözden anlayan bir varlıktır. Ve şiir ise muhteşem bir söz sanatıdır. Peygamberimizin bir hadisin meâlinde şöyle bir vurgu ortaya koyduğu rivâyet edilmektedir:

“Güzel söz sadakadır!”

Muhammed(a.s.)

(Buhâri)

Şiir gerçekten de etkileyici bir unsurdur. Bu yüzden muhataplara bu alan üzerinden de yaklaşılmalı ve hakikattin kaynağına davet edilmelidir. Kur’an’a bağlı olup böyle bir merkezden yola çıkarak mısralar üreten şairler, bu anlamda bir mücahit konumunda olup cihat etmektedirler! 

Muhterem Dostlarımız!

Kur’an, sözlerin en güzelidir. Allah(c.c.)’ın kelâmı olması, zaten bunun için başlı başına bir sebeptir. Bu yüzden yapmış olduğumuz eylemlerde vahye bağlı kalmak, en vazgeçilmez şiârlarımızdandır. Yüreğimizde yer tutan dîni ve millî duyguları şiir şeklinde ifade etmeye çalışanlar olarak, bu uğurda cihat etmekten başka bir hedefimiz yoktur. Hiçbir zaman da olmayacaktır inşâallah. Kur’an’la şuûrlanan şiirlerimizin, muhataplarına da aynı güzelliği sunmasını diliyoruz!

Kitaptaki şiirlerimiz aynı zamanda yoldaşlık ettiğimiz müzik sorumlusu kardeşlerimiz tarafından bestelenmekte ve seslendirilmektedir. Kendilerine bu anlamda teşekkür ediyor ve ilâhi rızaya kavuşmalarını temenni ediyoruz. Buradaki amacımız, çağlardan beri ilâhi adıyla söylenen fakat vahye aykırı olan bir takım hurafe dolu eserlere alternatif olmaktır. Böylelikle hakikat içerikli ezgilerin toplumların dilinde haykırılmasıdır. Çünkü müzik hayatın bir parçası olup, asla geri durulmaması gereken bir alandır. Üstelik insanların zihinlerine ve gönüllerine girmek için en etkili araçlardandır. Bu yüzden böyle değerli bir husus, art niyetlilerin eline terk edilmemelidir. Müslümanlar bu anlamda aktif ve üretici olmalıdır!


Basım Ayı/Yılı : 2021
Basım Yeri :
Baskı Sayısı :
Sayfa Sayısı : 1
Ağırlık : 1
En / Boy : 13,5 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺7,50
< 1 ... 3 4 5 6 7 ... 14 >

Şiir Kitapları

 

Şiir Nedir?

Şiir, duyguların ön plana çıktığı yazı türü olmaktadır. En eski edebiyat türü olarak bilinen şiir insanlık tarihi boyunca duygu, düşünce ve hayalleri en etkili biçimde anlatmanın yolu olarak tercih edilmektedir. Şiir türünün en önemli özelliği özel anlatım diline sahip olmasıdır. Düz yazı türünün tersine ses estetiği, ritim ve belli bir ölçülere göre yazılmaktadır. Duyguların kağıda aktarımını sağlayan bu yazı türünde çağrışımlara ve imgelere de yer verilmektedir. Şiir dizelerini yazan kişilere şair, şairin yazdığı her bir satıra mısra denmektedir. Şiirde anlatım kapalı olur ve okuyucunun algısına bırakılan dizeler mevcut olmaktadır. Ana bir tema etrafında duygu ve düşünceler şiir aracılığıyla yansıtılmaya çalışılır. Şiirde sözcük ve cümleler eşsiz bir ahenk içerisinde okuyucunun hislerini harekete geçirmeye çalışmaktadır. 

Birbirinden farklı konu içeriklerine sahip şiir türleri bulunmaktadır. Bu şiir türleri lirik, epik, pastoral, didaktik, satirik adları ile bilinmektedir. Edebiyatta bu türde eserler veren binlerce yazar ve şiir kitapları mevcuttur. Şiir kitapları farklı yayınevleri tarafından basılarak çoğaltılmaktadır. Farklı şair ve yazarların kaleme aldığı şiir kitapları içerisinden aşk şiir kitapları okuyucu tarafından en çok tercih edilen eserler arasında yer almaktadır.

En Çok Okunan Şairlerin Kitapları

Hisleri dışarı vurmanın etkili yollarından biri olan şiir, farklı yazarların kalemlerinden ortaya çıkarak hayat bulmaktadır. Yazarlar şiirlerini tek bir kitapta toplayarak okuyucuya kolaylık sağlamayı amaçlamaktadır. En çok okunan şiir kitapları ünlü yazarları ile bilinmektedir. En çok okunan şairlerin kitapları şu şekilde listelenmektedir:

  • Ahmet Arif şiir kitabı: Hasretinden Prangalar Eskittim
  • Turgut Uyar şiir kitabı: Göğe Bakma Durağı, Dünyanın En Güzel Arabistanı, Büyük Saat
  • Cemal Süreya şiir kitapları: Sevda Sözleri, Üvercinka, Beni Öp Sonra Doğur Beni
  • Nazım Hikmet şiir kitapları: Henüz Vakit Varken Gülüm, Ne Güzel Şey Hatırlamak Seni, 835 Satır
  • Orhan Veli şiir kitabı: Bütün Şiirleri, Sakin Şaşırma, Beni Bu Güzel Havalar Mahvetti
  • Özdemir Asaf şiir kitabı: Dokuza Kadar On, Yalnızlık Paylaşılmaz, Çiçek Senfonisi
  • Necip Fazıl Kısakürek şiir kitapları: Çile
  • Cemal Süreya şiir kitapları: Üvercinka, Üstü Kalsın, Bir Kırlangıcın Daha Var, Beni Öp Sonra Doğur Beni
  • Cahit Zarifoğlu şiir kitapları: Yedi Güzel Adam, İşaret Çocukları, Korku ve Yakarış
  • Sezai Karakoç şiir kitapları: Şiirler IX- Monna Rosa
  • Şükrü Erbaş şiir kitapları: Yaşıyoruz Sessizce, Bağbozumu Şarkıları, Kuş Uçar Kanat  Ağlar, Pervane, Otların Uğultusu Altında
  • Atilla İlhan şiir kitapları: Ben Sana Mecburum, Ayrılık Sevdaya Dahil, Sisler Bulvarı, Kimi Sevsem Sensin, Elde Var Hüzün, Yasak Sevişmek
  • Sabahattin Ali şiir kitabı: Çakıcı'nın İlk Kurşunu
  • Can Yücel şiir kitapları: Sevgi Duvarı
  • Erdem Beyazıt şiir kitabı: Şiirler 
  • İsmet Özel şiir kitapları: Erbain 
  • Ümit Yaşar Oğuzcan şiir kitabı: Şiir Denizi-1, Şiir Denizi-2

En İyi ve En Güzel Şiir Kitapları

En iyi şiir kitapları okuyucu kitlesinin azalmayıp her geçen gün arttığı eserlerdir. En güzel şiir kitapları geçmişe damga vuran ve günümüzde de etkisini halen devam ettirebilen eserler olmaktadır. Şairin okuyucunun duygularını yansıtan şiirler kaleme alması eserin okuyucu tarafından beğenilmesin de etkili olmaktadır. Bu eserler edebiyata ilgisi olmayan insanlar tarafından da beğenilmekte ve okunabilmektedir.  En iyi şiir kitaplarından bazıları şu şekilde sıralanmaktadır:

  • Sevda Sözleri- Cemal Süreya: Cumhuriyet Dönemi sanatçısı olan yazar yazdığı aşk şiirleri ile tanınmaktadır. Yazar bu eserinde de gönlünde sevda olan insanların yüreğine dokunmaktadır.
  • Hasretinden Prangalar Eskittim- Ahmet Arif: En çok satan şiir kitapları içerisinde de yer alan eser; aşk, sevgi, özlem, isyan gibi duyguların yer aldığı bir başyapıt olmaktadır.
  • Yalnızlık Paylaşılmaz- Özdemir Asaf: Yalnızlığı en iyi tasvir eden şairlerimizden olan yazar, genç nesil şiir okuyucularının ilgisini daha çok çekmektedir. Çok fazla duyguya bir arada yer veren kitapta öğütleyici dizeler de yer almaktadır.
  • Ben Sana Mecburum-Atilla İlhan: Türk edebiyatının en ünlü şairleri ve şiirleri arasında yer almaktadır. Aşkı tüm imkansızlığı ve umutsuzluğu ile ele alan yazar okuyucuyu bir anda siyasi ve sosyal sorunların içerisine bırakmaktadır. Attila İlhan Atatürk’e olan hayranlığını da dile getirdiği bu kitabında, okuyucunun birçok duyguyu aynı anda yaşamasına olanak sağlamaktadır.
  • Çile- Necip Fazıl Kısakürek: Necip Fazıl şiir kitapları içerisinde kendi içerisinde yaşadığı gelgitlerin yansıtıldığı eser olmaktadır. 
  • Büyük Saat- Turgut Uyar: Yazarın tüm şiir kitaplarının oluştuğu külliyat şeklinde oluşturulmuş eseri olmaktadır
  • Sevgi Duvarı-Can Yücel
  • Otuz Beş Yaş- Cahit Sıtkı Tarancı
  • Aşk İki Kişiliktir- Ataol Behramoğlu
  • Üvercinka- Cemal Süreya
  • Yedi Güzel Adam- Cahit Zarifoğlu
  • Erbain- İsmet Özel
  • Safahat- Mehmet Akif Ersoy
  • Monna Rosa- Sezai Karakoç
  • Geçmiş Bulundum- Edip Cansever
  • Henüz Vakit Varken Gülüm- Nazım Hikmet

Okunması Gereken Şiir Kitapları

Türk edebiyatı şiir yazmış yazarlar ve kitapları açısından oldukça zengin bir içeriğe sahip olmaktadır. Okuyucu şiir kitabı almak isterken oldukça geniş bir kitap yelpazesi ile karşılaşmaktadır. Hem okuyucunun haz alması hem nitelikli bir şiir kitabı ile zamanını harcaması açısından okuyucuya sunulabilecek aynı zamanda her okuyucunun okuması gereken şiir kitapları ve şiir kitabı önerileri şu şekilde sıralanmaktadır:

  • Memleketimden İnsan Manzaraları- Nazım Hikmet Ran
  • Büyük Saat- Turgut Uyar
  • Sevda Sözleri- Cemal Süreya
  • Otuz Beş Yaş- Cahit Sıtkı Tarancı
  • Ben Sana Mecburum- Atilla İlhan
  • Hasretinden Prangalar Eskittim- Ahmet Arif
  • Şiirler- Behçet Necatigil
  • Yaşadıklarımdan Öğrendiğim Bir Şey Var- Ataol Behramoğlu
  • Yunus Emre şiirleri kitap haline getirilmiş formu

Çocuk okurlar içinde öncelikle kitap sevgisi ile ilgili şiirler ya da kitaplarla ilgili şiirler okutmak ileriki yaşlarda çocuğun şiire aşina olmasını aynı zamanda çocuğa kitap sevgisinin aşılanmasını sağlamaktadır. Çocuklar için yazılmış kitap ile ilgili şiirler için verilebilecek örnekler arasında şunlar yer almaktadır:

  • Masayla Kitap- Oktay Rıfat
  • Rahatı Kaçan Ağaç- Melih Cevdet Anday
  • Kitaplarda Ölmek- Behçet Necatigil
  • Kitaplara Arasındaki Çiçekler- Fazıl Hüsnü Dağlarca

Şiir Kitap Fiyatları

Şiir kitapları farklı yayınevleri tarafından basılarak okuyucu ile buluşturulmaktadır. Bu eserlerin fiyatları farklı etkenlere göre değişiklik göstermektedir. Kitabın sayfa sayısı, kullanılan kağıdın yapısı, kağıdın malzemesi gibi birçok etken fiyatların çeşitlenmesine etken oluşturmaktadır. Kitabın popülerliği, yazarı, beğeni düzeyi de kitap fiyatlarının çeşitlenmesinde etkili olan etkenlerden birisi olmaktadır. Kitabın popülerliği kitaba olan arz talep dengesini değiştirdiği için fiyatlandırmada etkili olmaktadır. Kitabın set veya tekli olarak alınması da fiyatın değişmesinde rol oynamaktadır. 

cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı